Viziunea parintelui despre nunti

Discutam cu tata si zicea ca nunta de 100 de oameni este mare. I-am zis ca dupa standardele din Romania, 75 e nunta mini si 100 e nunta mica. La nunta mea vor fi intre aceste valori, oricum mult pentru standardele mele.

Pe langa standardele deficitare, nuntile din Romania contin chestii care imi fac greata, mai mult sau mai putin. Tendinta e sa faci nunta cat de mare, astfel incat este greu sa intrebi fiecare om ce doreste sa bea. Se cumpara la gramada, bere am inteles ca nu se prea bea la nunta, dar exista oameni care doresc bere. Mirii carora chiar le pasa de invitati intreaba lucrul acesta. Faza cu berea era doar un exemplu.

Tot din cauza volumului mare de invitati, nu se intreaba tipul de meniu. Ma refer la oamenii vegetarieni, la musulmani (nu mananca porc) sau la indieni (nu mananca vita). Daca ai un invitat de genul asta, mi se pare normal sa ii respecti preferintele culinare, nu e greu ca doar nu vin sute.

Din aceeasi categorie, avem cazarea pentru oamenii care nu locuiesc in orasul in care se face nunta. Ma intreba nevasta cum se procedeaza in acest caz;  i-am zis ca nu stiu si nu imi pasa pentru ca oricum fac cum vreau, adica invitatii nu au grija  cazarii. Am intrebat totusi un prieten si a zis ca stie un caz in care invitatii si-au platit ei cazarea.

Furatul miresei este alta traditie care mi se pare idioata. Pentru ca poporul roman este un popor vesel si uneori pus pe sotii. Astfel se explica pastrarea acestui obicei ale carei origini sunt neclare.  Deci nimeni nu stie cine a venit cu ideea asta, nimanui nu-i pasa, dar se executa mecanic.

O chestie faina pe care o putem lua de la americani este cununia religioasa in aer liber, in foisor, sau de ce nu, pe plaja. Ei bine nu, in Romania am inteles ca nu se mai poate decat in biserica. Iar preotul a ramas uimit cand am zis ca vrem juraminte: “Poftim? Nimeni nu a mai cerut asa ceva”. No, i-am cerut noi.

Highlight-ul il constituie refuzul primariilor de a face cununia civila duminica. Nici macar cu suprataxa. Pula mea, eu imi aleg ziua in care ma insor, daca vreau duminica, duminica va fi; toti fac nunta sambata si am zis sa mai elimin un standard.

Alti oameni au scris despre treaba asta. Unu. Doi


Leave a Reply

